Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Smärta som smärta

Publicerad 2014-07-08 20:36:52 i Allmänt,

Hej i värmen. Jag undrar seriöst hur jag orkade sola i timmaaar förr om åren. Nu söker jag helst skugga... Även om det är svårt med aktiv 1,5 åring ;)
 
Idag har vi dock hängt i parken på playdate. Vi lärde känna varandra genom min förra blogg, också genomgått IVF och hennes son kom fem dagar före min dotter. SÅ underbart att prata med någon som förstår varenda millimeter av livet man levt och för all del, lever. 
 
 
Jag försöker bearbeta det faktum att jag kanske slutar upp i gynstolen på kliniken igen. Jag som svurit och gråtit att aldrig mer utsätta mig och oss för det. Men ja, smärta som smärta.. Kanske?

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-07-10 23:57:06

Hur var din ivf? Var det äggplocket som var hemskt? Jag minns inte hur det var för dig. Ni fick inga till frysen?

Svar: Jag fick ju så många ägg (pco-äggstockar) så kunde i princip inte gå så ont och så svullen blev jag, som tur var klarade jag gränsen för överstimulering. Men sen var äggplocket vidrigt... Sååå ont både under och efter i flera dagar. Fick 17 till frysen men i primcip alla har ju inte överlevt upptining. Men en kvar ❤️❤️
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela