Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Tankar

Publicerad 2014-05-14 12:30:38 i Allmänt,

Sitter på en bänk i solsken med en Ramlösa och en sovande tjej i vagnen. Life's good! Tog en promenad till ett köpcentrum på förmiddagen och fixade lite ärenden.. Bland annat inhandlades en ny kalender som uppladdning för jobbstarten. Hua! Var där igår och hälsade på, syftet var att hänga lite med en speciell elev.. Skapa kontakt helt enkelt. Det gick bra! Älskar mina bråkstakar till elever och i synnerhet älskar jag utmaningen med att skapa förtroende och respekt! 

Skengravid som tusan är jag. Trodde jag skulle slippa det den här omgången. Annars pendlar humöret. Vissa dagar känner jag att det är okej om det dröjer. Andra känns det som att gud/ödet/livet är skyldig mig att få lyckas nu. Tills jag kommer på att många inte ens fått sitt första längtansbarn. Då gråter jag en skvätt för att det är så sorgligt. Usch. Kanske får man distans till det om några år, men just nu tjuter jag bara någon berättar om någon som inte blir gravid. Jag känner varenda känsla i min egen kropp..

Nu vaknade lillbus så nu blir det Öppna förskolan en sväng!

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-16 11:35:42

Hur går det för dig? Mer känningar? :)

Här går det inte bra, har börjat blöda mer o har mensvärk. :(

Kram!!

Svar: Neeej! 😔 Jäkla skit! Inget blod här än, inbillar mig åt alla håll och kanter dock. Haha. Tjuvtestade igår, mer om det i inlägget så kommer snart... Kram!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela