Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Om oro

Publicerad 2014-09-04 10:11:50 i Allmänt,

Med dottern levde jag varje dag som på nåder i början av graviditeten. Jag vågade knappt andas utan rädsla för att förlora pyret. Varje dag var oändlig, liksom varje toabesök var fyllt av skräck. 
 
Jag har funderat kring mitt plötsliga lugn i den här graviditeten. Klart jag ber till gudarna om att bebisen ska födas frisk i april, MEN jag vet att jag kan göra ytterst lite för att påverka det. Kanske är det så att jag inte riktigt vill ta in HUR lycklig jag faktiskt är, förrän jag vet att bebisen mår bra. Skyddsmekanismer, ni vet. 
 
Samtidigt, hur planerad den här bebisen än var så var jag så oförberedd. Har kanske inte smält det riktigt än. 

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-09-07 08:44:59

Det är svårt med känslor tycker jag. Man föreställer sig att man borde känna si och så, och när verkligheten inte stämmer blir man fundersam. Ta det som det kommer ❤

Svar: Du har rätt du kloka kvinna! 😊❤️
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela