Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Nu är nu

Publicerad 2014-08-09 11:49:15 i Allmänt,

Underbara helg!
Dock SÅ trött på värme.. Får man säga så?
Jag vill ha höst! Vi håller på att fixa lite småsaker hemma innan vi tar en renoveringspaus. Hösten ska bli lugn är det tänkt, vi får väl se 😉
 
8 dagar till BIM men i tanken är jag redan i IVF-svängen igen. Rätt behagligt att ha tagit sig igenom dom första månaderna av naiva förhoppningar. Att det inte tog sig första gången var förmodligen ingen slump, oförklarligt barnlös eller ej.
 
En vän har köpt ny barnvagn, laddad för syskon utan att vara gravid. Jag vill, åtminstone ibland skrika åt henne att inte ta något för givet men hoppas såklart inte att hon ska få den erfarenheten. En bekant har äntligen fått sitt barn, det tog 8 år.. Vad ska man säga? Samtidigt så har jag haft en tuff vecka på jobbet, med så många cancerbesked att jag ibland fått tänka på annat för att inte gråta. Tänk vad en sommar kan förändra. En bror, en mamma, en farfar.. Man får lite perspektiv. 
 
Nu är nu, glöm inte bort det vänner.. 

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2014-08-09 13:31:22

Det är verkligen många som tar syskon för självklart. Jag trodde nog i viss mån att vi inte skulle ha svårt eftersom vi blev gravida på första försöket. En oro över att något var fel efter kejsarsnittet fick oss dock att börja försöka när sonen var 1,5. Lite före vi egentligen hade planerat. Nu 18 försök senare är det snart dags för IVF. Hoppas att ni kommer lyckas, på egenhand eller med hjälp! Kram

Svar: Håller tummarna för er!! Kram
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela