Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Förlossningsskador

Publicerad 2014-07-14 09:17:30 i Allmänt,

Idag pryds tidningen av en rubrik om en förlossningsskada som syddes ihop på fel sätt och kvinnan får förmodat livslånga konsekvenser av det.. Och jag blir så jävla förbannad rent ut sagt! Jag fick själv en allvarlig bristning i samband med min förlossning och var bara en hårsmån från att spricka hela vägen. Detta var något jag var oerhört rädd för innan i och med att bebisen beräknades väga uppåt 5kg.. Men det är ju bara genom kejsarsnitt det finns risker som det så fint låter. 
 
Stackars stackars kvinna! 
 

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-07-15 14:49:30

Usch usch usch! Jag sprack också en del, fick sys på op, var också nån mm från att ha gått hål in till ändtarmen, alltså spricka i slidans bakvägg. Yttre sprack jag bara lite. Burr alltså, föda barn är inte alltid så lätt!

Svar: Nej fy! Din stackare! Är ju så himla vanligt men inget det pratas om tyvärr.. Kram!
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-07-15 20:04:26

Fy.. Det var min största skräck också.. Men jag hade tur och sprack ingenting trots jättesnabb förlossning.
Tycker att det pratas alldeles för lite om men man kan få efter en förlossning.

Svar: Ja.. Lite skamligt är det nästan. Usch! Kram!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela