Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Försök 3 till ända

Publicerad 2014-07-17 14:48:25 i Allmänt,

Idag kom mensen! 
Jag har haft extrem pms den här gången, därför jag inbillade mig att det kanske skulle kunna bero på något annat, men nej. 
 
Visst är det konstigt att man enbart ser folk som är i den sits man själv önskar? Idag på stranden vimlade det av gravidmagar och jag tror fan varenda hade en typ-2-åring bredvid...
 
Well. Jag har kommit fram till att själva IVF-behandlingen i sig inte rör mig i ryggen längre. Sprutor och annat kan kvitta, faktiskt. Men ändå är jag så förbannad över att inte kunna göra barn på egen hand. Vi har köpt hus, jag vill lägga pengar på plattsättning, tvättstugerenovering, jag vill ut och resa, jag vill köpa en ny soffa... JAG VILL INTE LÄGGA PENGAR PÅ NÅGOT SOM FOLK SLARVAR SIG TILL. På något som folk "ångrar", missköter och ja, bara får. Jag vill inte vara stressad och ha ångest över alla läkarbesök och hur det ska lösa sig på jobbet och vad jag ska säga. Jag vill på min höjd försöka dölja ett minskande intresse för kaffe fram till vecka 12 och då få berätta.. 
 
Men livet är inte rättvist, jag vet det så innerligt väl. Och jag vet också hur jag förtvivlat lovat att aldrig mer önska något om jag bara fick ett barn. 
 
 
Det finns alltid dom som har det sämre. 
Men också dom som har det betydligt enklare. 

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-07-17 18:36:12

Som tidigare, jag känner igen mig i allt! 😔 både det här med gravidmagar ÖVERALLT, till det här med pengar.. Visst är det värt varenda krona om man får ett barn, men så fruktansvärt orättvist är det att behöva betala för något som för andra är en självklarhet som dom "skaffar"..
Om några månader är det vi som sitter där med magarna, det hoppas jag verkligen.. KRAM!!

Svar: Jag hoppas du har rätt!! Har ni fått startdatum? Kram
L

Postat av: emma

Publicerad 2014-07-18 11:23:29

Jag förstår pengadilemmat. Ett fet är avsevärt mycket billigare men ändå sved det att behöva lägga 13000, och veta att klinikens övergripande chanser att lyckas vid var bara 14 %. Nu är vi alla 3 tjejer (tänker på dig, tina och mig) unga och har lyckats på första ivf tidigare vilket ger oss alla lite bättre chanser, men dock! Det suger att behöva vara i den sitsen, att betala för något som andra "får" gratis ❤

Svar: Ja.. Man får väl försöka tänka att det finns dom som har det värre också 😔 Kram!
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-08-01 11:09:17

Vi börjar utredning den 20 augusti, så förhoppningsvis får vi börja spruta på septembermensen! Om inte miraklet skett denna månad då förstås. ❤️

Svar: Hoppas hoppas hoppas! Men måste ni göra ny utredning?
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-08-02 00:14:03

Ja, hon sa det när jag ringde att de gör ny utredning.. Men jag hoppas att det inte blir några problem att börja spruta i september, eftersom jag har mensen veckan innan första mötet. Men vi får se. Ska ni vänta till efter 6e försöket innan ni gör FET? ❤️

Svar: Ja gud så spännande ändå! ❤️
Mm vi väntar nog några månader till.. Ska väl höra av mig till kliniken snart iallafall!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela