Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Grattis, eller så

Publicerad 2014-06-24 19:28:20 i Allmänt,

Kitty Jutbring har en dotter som är nästintill jämngammal med min dotter. Vi började fundera på syskon exakt samtidigt och av någon anledning slutade jag läsa hennes blogg när vårt första hemmaförsök misslyckades.. Komiskt nog hade vi ägglossning exakt samtidigt, hon slrev alltså om det i bloggen - jag är inte synsk! Hon blev gravid på andra försöket.. Inte jag. Precis som jag förmodligen kände på mig. 
 
Alltså... Att det finns folk som bara blir gravida sådär hux flux är något jag aldrig vänjer mig vid. Tanken på att hon kanske hinner föda sitt barn innan jag ens är gravid gör mig så förbannad. Jäkla skitkropp! Jag VILL INTE göra IVF igen...

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-06-25 19:41:12

Jag förstår precis o känner samma som du. Jag är så glad att jag har er, även om jag önskar att vi alla blev gravida direkt.

Min bästa vän blev gravid på första inte ens riktiga försöket nu. Det enda hon gör är o suckar om hur hon hatar att vara gravid, hur jobbigt det är o hur tråkigt det är. Jag vill inte bli irriterad, men kan inte hjälpa att jag blir det. Nu undviker jag socker denna månaden, o då sa hon att hon aaaaaldrig skulle klara det, o då sa jag att om hon haft svårt o bli gravid så skulle hon nog det,om det ger en liten chans att lyckas. Men nej, det skulle hon inte.

Ja, som sagt, skönt att ha er så man kan spy lite galla. ;)

Svar: Man kan nog inte förstå.. Och jag är säker på att hon hade resonerat annorlunda om hon bara visste hur det är...
Och spy galla måste man få, tur att ni förstår 😊❤️

Som sagt, nu kör vi igen!
L

Postat av: emma

Publicerad 2014-06-25 23:02:22

Tina utan socker! Är det Linnea som smittat av sig 😁faktum är att det gick ju bra för henne, om än ett tidigt missfall. Kanske nåt att pröva för dig med Lina ❤❤ jag hoppas så på nästa försök!

Svar: Så glad för din skull Emma! Du inger hopp!Och ja.. Socker har jag dragit ner på, men skulle aldrig kunna sluta helt.. Inte i första taget iallafall. Vad ska jag då trösta mig med mensveckan? 😉 Skämt åsido... Haha.

Kram!!
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-06-27 10:25:02

Haha, jag kör utan socker nu en månad, funkar inte det, går jag raka vägen till hemmakväll o köper minst 1 kg godis, för det är jag verkligen värd då! ;)

Svar: Haha VERKLIGEN!!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela