Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

...

Publicerad 2014-09-03 14:48:40 i Allmänt,

Har börjat med Lergigan Comp mot illamåendet och vissa dagar hjälper det mycket, andra knappt alls. Eller det vet jag inte, kanske hade mått ännu värre utan. Det absolut värsta är det dåliga samvetet mot dottern.. Att vilja men inte kunna vara en bra mamma fullt ut. Jag kan inte byta blöja utan att spy, inte torka näsan, knappt snuffsa i hennes underbara nacke. Jag ligger mest som en zombie. Turligt nog kommer hon inte minnas det här. Och turligt nog har hon världens bästa pappa som sköter ALL markservice utan att så mycket som sucka. 
 
Såklart värt varenda spya, men det är tufft. 
Och så alla hormoner.. Lipar till och med till tecknat. Haha. Dottern börjar tillfriskna och på fredag ska jag jobba, utvecklingssamtalen börjar nästa vecka så måste verkligen förbereda. Wish me luck!
 
❤️

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-09-03 20:50:22

Lycka till! ❤️
Fy vad jobbigt o må sådär.. :( hoppas att det går över snart.. Men du mådde dåligt länge med V va? Kram!!

Svar: Tack! ☺️ Ja.. Till v 16-17 spydde jag dagligen. BLÄ!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela