Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Då var jag tillbaka

Publicerad 2014-04-24 15:38:00 i Allmänt,

Hej.
Efter att vår dotter föddes var jag säker på att jag hade gjort upp med den ofrivilliga barnlösheten. Och kanske var det så att jag hade det, just då. Tills för någon månad sen var jag den som utåt sett alltid sa "att vi är så lyckliga för vår dotter och ytterligare ett barn vore bara bonus. Händer det så händer det..".
Och jo. Visst är det så, på ett sätt. Jag är oerhört tacksam och lycklig för vår fina dotter, kan egentligen inte begära mer känns det som. Men så läste jag någonstans att "man faktiskt är ofrivilligt barnlös tills man har dom barn man vill ha". Och ja, helt plötsligt kändes det som att det kanske var okej att släppa fram den känslan.
 
Jag ÄR oerhört tacksam, men jag önskar faktiskt ett syskon.
Så enkelt är det.
I tisdags tog jag ut min spiral.
Naiv eller inte, men jag hoppas bli gravid utan IVF den här gången.
Ännu mer naivt var att tro att jag skulle slippa undan alla jobbiga känslor kring det här,
bara för att jag tog ut spiralen "i tid" (alltså innan det verkliga syskonsuget satt in).
 
Men nej.. Jag är inne i svängen direkt.
Med samma frågor och våndor som sist.
Hur ska detta sluta?
 
Cykeldag 5.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-04-27 17:23:33

Jag har också funderat som du. Att nu är man inte ofrivilligt barnlös längre, vi har ju barn!
Men jag tror att man bär den stämpeln i hjärtat alltid. En hemlig klubb som bara likasinnade förstår.

Svar: Det tror jag med! Och som sagt, tills man har dom barnen man vill ha ❤️
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela