Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Måndag

Publicerad 2014-08-04 09:17:18 i Allmänt,

Måndag och augusti sätter fart på riktigt! Lillskrutt är ovetandes om att hennes sista vecka i frihet är kommen.. Men jag tror att hon kommer älska föris! Men nog är det pirrigt, man vet ju inte. Lite tårar får man väl räkna med..
 
Fertila dagarna för den här gången är över. Fjärde försöket, kan ni tänka er. Vet inte om jag skrivit det förr men det är en sån enorm skillnad att jobba nu när vi har vår älskade dotter. Under graviditeten mådde jag ju skit i princip hela tiden och innan när vi kämpade var varenda dag en kamp. Jag längtar efter syskon, absolut. Men hade jag varit normalt fertil hade vi nog väntat ett år till, det ska inte stickas under stol med. Vi började ju när det skulle bli 2 år mellan, för att det var vår minsta gräns. Och ja, det kan man ju också resonera kring men gjort är gjort..
 
Jag tror det är därför jag vill vänta lite med IVF. Jag vill hinna jobba lite "som mig själv".. Landa. Samla kraft. 
 
Ha en fin måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela