Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Skengravid

Publicerad 2014-07-13 16:25:01 i Allmänt,

Jag tycker att det är dubbel bestraffning att vara 'oförklarligt' barnlös. Åtminstone så länge vi inte lyckas själva... Nej men, att varje månad behöva gå och hoppas och känna sig skengravid istället för att veta att det inte går - är faktiskt tortyr. 
 
Visst har vi lyckats en gång själva. I november -11.. på första försöket efter en vidrig äggledarspolning. Var det igenkorkat innan då undrar jag? Och var missfallet en slump eller är det för att precis som vid IVF, blir våra embryon sådär halvbra. Ja ni. Förmodligen får jag inga svar. 
 
Jag bara ber om att inte behöva längta och vänta så länge till. Tills dess sitter jag här, skengravid och hoppas.. 

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-07-15 20:07:45

Känner så väl igen mig. Man går o hoppas, o när mensen kommer blir man arg o undrar hur man kan vara så dum o ens tro att man ska lyckas.. Idag kom min mens iaf.. Men håller tummarna för dig! ❤️

Svar: Min kom idag... 😔
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela