Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Att inte vilja vilja

Publicerad 2014-06-14 14:57:58 i Allmänt,

Jag känner att jag tappat bort mina känslor i det här med syskonförsök. Ena stunden tänker jag att "det inte är så bråttom och det vore skönt att hinna följa min klass hela det här året och att komma in i nya rutinerna och att det är rätt skönt med bara ett barn och yadayada" för att sen ramla ner i ett svart hål när någon avslöjar en graviditet. Speciellt syskongraviditeter. Det kan liksom göra fysiskt ont i hjärtat. Kanske är jag helt enkelt i någon slags förnekelsefas? För jag vill ju. Så. Himla. Mycket. 

Men jag antar att jag inte vill vilja något som gör ont, något som kan slå sönder lyckobubblan jag trots allt lever i med vår älskade unge. Jag vill inte vilja ha något jag inte kan få.

Vad är det nu, fem dagar till BIM typ.. 

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-06-15 23:44:24

Det är så jobbiga känslor! Man (jag iaf) vill ju ha spänningen i det med o planera barn.. Men vi vet ju hur det kan gå, och då blir det helt plötsligt inte så mysigt längre. Vi vet ju inte, som du skrev, om vi får några syskon. Även om vi SKA få det. ;)
Hör om folk som tycker det är så mysigt o planera bebis, o sen är tjejen gravid tre månader senare, o sen lever dom lyckliga i bebisbubblan.
Det är inte ett dugg mysigt o planera bebis efter det man gått igenom, mest ångest och oro tycker jag.

Usch vad jag låter bitter. ;) men har varit i en svacka i veckan..

Det jag vill säga är att jag förstår dig.. Kraaaaam!!

Svar: Ja precis! Man önskar att det vore mysigt och spännande men nää fy!

Stor kram till dig med!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela