Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

"Dags för tvåan?"

Publicerad 2014-05-10 12:01:51 i Allmänt,

Just nu hör jag överallt hur folk som haft så svårt så svårt att bli gravida första gången lyckas direkt andra. Utan överdrift har jag träffat tre senaste dagarna.. Men så är det ju alltid, man ser gravidmagar överallt när man själv längtar, eller bara par när man är singel..

Men jag blir SÅ irriterad när folk säger så till mig.. "Att du ska se hur fort det kommer gå nu när du redan har ett barn". Kanske delvis därför jag inte berättat för folk. För att om det inte går, kunna knäppa dom på näsan och säga "nej tyvärr verkar det inte så eftersom vi redan har försökt si och så länge"

Dom som inte vet hur vägen hit har sett ut frågar istället "när vi tänkt klämma fram 2:an" eller "att det bara är att köra igång med 2:an nu när man är inne i det". Just nu skrattar jag bara åt deras naivitet, men sitter man här om ett år kan jag tänka mig hur det smärtar.


Kanske tur man inte vet något om framtiden trots allt.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-05-12 16:40:58

Hur känns det så här en dryg vecka efter ägglossning? Är allt lite nyfiken 😊 hinner man leta symtom när man har ett barn redan 😁

Svar: Haha TYVÄRR hinner man... Men gör allt för att tränga bort det! 😬🙈
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela