Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Dumheter

Publicerad 2014-05-16 13:41:24 i Allmänt,

Efter allt vi gått igenom borde jag lärt mig en grundläggande sak: INGA TJUVTESTER SOM STÄLLER TILL DET I HJÄRNAN.

Igår gjorde jag ett, enbart för att mina ägglossningtester kom på posten och det var med ett som bonus. Inte på morgonen utan på eftermiddagen. När jag hade kissat på stickan tog det väääldigt lång tid innan kontrollstrecket kom fram och jag tänkte att jag då lika gärna kunde slänga testet - och gjorde det. Alla ni som gjort samma som mig vet ju att man efter några timmar alltid tar upp testet igen... av någon dum jäkla anledning eftersom det står klart och tydligt att det INTE ska avläsas efter tio minuter. 

Well. 
Såklart var det ett jättejätte ljust andra streck. Bredvid ett starkt kontrollstreck.  
Vilket inte behöver betyda något alls och förmodligen inte gör heller. 

Men visst önskar man.
Visst hoppas man.
Och visst kommer besvikelsen svida tio gånger mer än om jag hade låtit bli. 



Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-16 14:30:27

Kan inte låta bli att le lite grann då jag gjort samma sak själv, många gånger. Haha!

Vill inte ge för mycket hopp, men jag har aldrig fått två streck på såna tester, hur sent jag än tittat på dom.. Och lyst framför en lampa. ;)

Svar: Jag har heller aldrig fått två streck innan men enligt "experterna" på familjeliv så har ju folk fått det massa gånger..
L

Postat av: emma

Publicerad 2014-05-16 16:44:37

Ojojoj hög igenkänningsfaktor!! Spökstreck fick jag ibland, men de var alltid färglösa ❤

Svar: Så pirrigt! Samtidigt som jag hatar förhoppningar...
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela