Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Ett enda ligg!

Publicerad 2014-05-04 12:44:50 i Allmänt,

Ett par kompisar till oss ska ha barn fick vi reda på häromdagen. Hon slutade med sina p-piller och blev gravid två veckor efter. Dom hade sex en gång. 

Alltså.. Just den biten, att folk lyckas så lätt rör mig inte i ryggen längre. Det fanns en tid då jag grät av bara tanken på denna orättvisa. Nu har jag delvis accepterat det. Aldrig fullt ut, men delvis. Kanske kommer känslorna tillbaka om vi inte lyckas..

Hur som sa jag det till min bättre hälft efter att vi hade haft sex att "tänk att det här var vad som krävdes för dom". Det känns så ABSURT tycker jag. Det går liksom inte in i mitt huvud att folk faktiskt blir på smällen av e t t e n d a l i g g. 

Jag har ägglossning nu iallafall.

Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2014-05-04 16:00:19

Håller tummarna!
Ligg åtminstone två gånger är mitt tips 😉 fasen alltså, en gång... Suck.

Svar: Haha, minst två ja ;) Och ja, stor suck på den! Men som jag skrev till Tina, att lite hopp inger det kanske.. det GÅR ju liksom...
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-05 14:21:07

Haha, jag var precis med om samma sak! Min bästa kompis berättade i helgen att hon är gravid, dom har haft sex en enda gång den månaden! Dom tänkte börja planera i juni egentligen.

Svar: Ja jisses.. Så sjukt! men ja, det ger väl kanske lite hopp åt oss andra halv-fertila också antar jag ;)
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-05 20:50:21

Förresten, hade också ägglossning igår, haha. Nu håller vi tummarna. ;)

Svar: Haha tajming 😉 Ja det gör vi verkligen!!
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela