Den andra längtan

Längtan efter andra barnet, sista pusselbiten

Måndag!

Publicerad 2014-05-19 08:08:17 i Allmänt,

Måndag och ny vecka som inleds med mensvärk. Lovely! Innan IVF och allt så hade jag ju sån mensvärk varannan månad att jag i princip grät mig igenom nätterna. Såhär efter förlossningen kan jag säga att den smärtan var värre än nästa hela öppningsskedet. Känns inte helt normalt... Eftersom jag vet att jag har cystor så känns det som att det är när dom spricker jag får sådär ont. 

Har vart hos många gynekologer genom åren och fått höra att jag 'kanske' har både endometrios och PCO. Har väl egentligen inte brytt mig, i synnerhet inte sedan jag äntligen blev gravid. Men om smärtan däckar mig igen framöver är det nog dags att reda ut allt.

Min näst sista vecka som föräldraledig. Hade jag bara vetat att vi snart skulle få andra barnet hade det känts lättare. Tänk om det inte blir fler barn.. 

Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-19 08:21:50

Usch vad jobbigt o få så ont! :( min mensvärk är nästan helt borta sen K kom, asskönt!

Det är klart att det kommer ett barn till! Det måste det! <3

Svar: Har inte alls haft sådär jätteont den här gången, så hoppas hoppas det är samma för mig..

Ja det måste det verkligen...
L

Postat av: Tina

Publicerad 2014-05-20 19:17:23

Jag tar tillbaka allt jag sagt om mens, spottings i 8 dagar, sen fick jag jättemycket mensvärk när mensen väl kom.

Men hoppas att du slipper ha ont, iaf så som du haft! Förhoppningsvis slipper vi både mens o mensvärk snart! :)

Svar: Usc stackare 😔 Jaaa, måtte det här vara sista på länge..
L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

L

Mamma till en liten dotter som efter lång väntan kom till genom IVF. Har nu börjat längta efter ett syskon som skulle vara sista pusselbiten i våra liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela